Hvordan handle?
Hvordan handler jeg


Hos os handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere dig som kunde(link) eller du kan handle som ‘gæst’.

Det betyder at du ikke logger ind, men kun registrerer e-mail og leveringsinformation. Alle bestillinger du gør som ‘gæst’ vil fremdeles registreres på e-mailen, og dermed kan du når som helst oprette profil, og få tilgang til tidligere bestillinger.
Gennem vores søgefunktion kan du enkelt lede frem produkterne du er interesseret i. Du kan også filtrere på forskellige kategorier for at finde de produkter som er relevante for dig og dine ønsker.
Når du finder en vare du vil have, klikker du på køb og den lægges i din handlekurv. Du kan også trykke på hjertet for at lægge den til din ønskeliste, og gemme den til senere.
Linket til indkøbskurven finder du oppe i højre hjørne. Har du rabatkode/gavekort, skal denne kode lægges til her i indkøbskurven. Altså før du går til kassen. Kontroller varerne før du går videre.
Næste steg er at se at informationerne som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-mail må tjekkes. Hvis alt ser OK ud, vælger du betalingsmåde og bekræfter bestillingen.

Når du handler på Cocopanda.dk, er det muligt at betale med følgende alternativer:

Klarna: Vi arbejder sammen med Klarna for at tilbyde dig fleksible og enkle betalingsmåder, sådan at du kan shoppe det du vil, når du vil. Læs mere her
MobilePay: Du kan også bruge MobilePay om du har en smartphone med MobilePay installeret og en konto der er forbundet til et kreditkort (Dankort, Visa, MasterCard, Maestro eller Visa Electron). Vælg "MobilePay" i kassen og følg instrukserne for at betale over mobilen. Du skal være 15 år for at bruge MobilePay.

3D secure er en ekstra sikkerhedsfunktion til online kortbetalinger. 3D Secure er også kendt som "Verified by Visa" (VISA) eller "MasterCard Secure Code" (MasterCard). Det er bankens beslutning om at tilbyde denne funktionalitet til forbrugere. Klarna tager sammen med banken beslutningen, om forbrugeren skal bruge 3D Secure, når han betaler online via Klarna Checkout.

Efter at du har opgivet dine kortoplysninger og bekræftet bestillingen bliver beløbet reserveret på kortet. Beløbet holdes reserveret frem til ordren sendes, vi belaster ikke kortet før ordren er sendt. Kortbetaling er en sikker betalingsmåde. Cocopanda germmer ikke dine kortoplysninger, givet i forbindelse med dit køb. Kortinformation sendes krypteret.

Vi sender ikke varer per efterkrav.

Levering

Vores leveringstid er 1-2 arbejdsdage.
Vi tilbyder vores Klubmedlemmer fri fragt til udleveringssteder ved køb over 199kr. (til pakkeshop eller Nærboks). 

Som ikke-medlem får du fri fragt ved ordre over 399kr. 

Læs mere om vores kundeklub her.

Du kan vælge at pakken skal sendes som:

«
Hent i postbutik» (Bring)
Vi afleverer din pakke i en pakkeshop eller Nærboks, hvor du selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et sporingsnummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 39,- ved køb under 199/399,-*)

*Medlemmer får fri fragt ved køb over 199kr og ikke-medlemmer får fri fragt ved køb over 399 kr.


«Hjemlevering» (Bring)
Vi afleverer din pakke til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et sporingsnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-).

Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationerne du behøver, for at kunne spore din pakke. Du har desuden altid tilgang til disse informationer inde på "Min side" under "mine ordrer", når du er logget ind på Cocopanda.dk.

Vi har retten til at kræve returomkostninger på 22 kr, såfremt pakken er uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

Vores leveringsområde er hele Danmark, vi leverer dog ikke til Grønland og Færøerne.

Pakkesporing

Alle pakker får et sporingsnummer, så det er muligt at følge forsendelsen inde på "min side under ”mine ordrer”. Vær venligst opmærksom på, at du først kan se informationer om pakkens forløb, når den er registreret på en pakketerminal. I nogle tilfælde vil du derfor først sent på aftenen kunne se pakkeinformationer, selv om pakken er afsendt tidligere på dagen.

Hos os har du 30 dages fortrydelsesret. 

Medlemmer får fri retur.

Sådan gør du:
1. Log dig ind på "Min side" og tryk på fanen Kundeservice.
2. Derefter vælger du "Lav en ny henvendelse" og vælg efterfølgende "30-dages fortrydelsesret".
3. Vælg så årsagen til retur, og så vælger du hviken ordre det gælder ved at trykke på ordrenummeret,og dernæst hvilke produkter du ønsker, at sende i retur. Tryk på fortsæt oppe i højre hjørne.
4. Efter billed uploading (valgfrit) vælger du enten "Fortsæt" eller "Billed".
5. Her efter vælger du "returner varerne"
6. Vælger du "returner varerne" nu vil du få de nødvendige instrukser, samt en returlabel. Denne printer du ut, klistrer på pakken og leverer den in til Bring. Normalt tager det gerne en god uge før din retur er modtaget og færdig behandlet hos os.
7. Hvis du har brug for at komme i kontakt med os vælger du «skriv til kundeservice». Her kan du sende os en besked, så svare vi dig indenfor 24 timer på hverdage.
8. Vores returseddel indeholder den nødvendige information, vi må have for at kunne spore din returforsendelse. Derfor anbefaler vi dig dette alternativt. Du (som ikke er medlem) trækkes for returfragten på 59 kr, når tilbagebetaler din retur efter at den er færdigbehandelet. Du kan selvfølgelig også  vælge at sende varene i retur på egenhånd ved at betale portoen på ved indleveringsstedet, men vær da obs på at varene sendes på eget ansvar. Vi vil ikke kunne behandle sagen før vi har modtaget din retur. Husk at udfylde skemaet for fortrydelsesret og læg dette med i pakken du returnerer (evt. send det til os på mail). Skemaet for fortrydelsesret er vedlagt i din ordrebekræftelsesmail, som du modtog ved bestillingen.

Varen sendes til:
Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Birkedam 18
6000 Kolding

NB! Husk at vedlæggedit ordrenummer i pakken (hvis du tager returen, uden om os).

 Fortrydelsesretten forudsætter at varen kan leveres tilbage i samme stand og mængde. Det vil sige at du kan ikke fortryde købet hvis du har brudt forseglingen på produkter til personlig pleje og lignende. Skulle du returnere en brugt vare vil vi formindre betalingen tilsvarende værdireduktionen.
Vi pligter til at tilbagebetale beløbet inden 14 dager fra modtagelse af retursendingen.

Fortrydelsesretten giver erhvervsdrivende ret til at opkræve en kunde når produktet er påført en værdireduktion som følge af brug udover det som er nødvendig for at fastslå varens art, egenskab og/eller funktion. (jr. Ang Fortrydelsesretten §25).

Vi har udvidet returret for julegaver (købt i 2023) t.o.m. 31/1-24. Udover forlænget returret gælder normal rutine ved retur af varer. Varen må returneres i samme tilstand eller mængde, som den ankom og må returneres i original emballage.

Hvis uheldet skulle være ude og du har modtaget en defekt vare, behøver du ikke bekymre dig. Du har reklamationsret på alle varer købt hos os i henhold til forbrugerkøbeloven

Vi ønsker selvfølgelig at løse problemet, så hurtiget og smertefrit for dig som muligt. en løsning kan være at vi erstatter produktet - alternativt tilbagebetaler vi købet, hvis det ikke længer er muligt at ersatte det.
Ved tilbagebetaling får du pengene tilbage inden for 14 dage, fra vi har modtaget retur. Vi dækker naturligvis fragtomkostningeren på defekte vare.

For at få hjælp hurtigst mulig kan du nemt kontakte os inde på "Min side" under Kundeservice. Ellers kan du kontakte os på [email protected] Kundeservice svare normalt inden for 24 timer, på hverdage.

Fejl kan desværre opstå. Og siden vi pakker dine varer manuelt kan der forkomme fejl. Hvis varerne du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere dette inde på "min side" under Kundeservice. Så vi kan rette op i fejlen, hurtist muligt.

Vælg kategori "Fejl ved leverancen"  Kryds den eller de vare af du mangler, Skulle du have modtaget andre varer end det/de du bestile, sætter vi pris på at du skriver navet på produktet og vedlægger billed af det du har modtaget (da også gerne pakkeseddlen som ligger i pakken). Billedet uploades inde i sagen.

Nogle gange går det desværre galt og din pakke bliver skadet mens den er på vej til dig. Da er det godt at vide at vi har aftale med Posten sådan at du ikke risikerer at tabe pengene du betalte for den ødelagte vare. Dersom du henter pakken på et udleveringssted, er det bedst at fylde ud skademelding med det samme, og levere den skadede pakken tilbage til dem. Det gælder også dersom det ikke er skade på ydre emballage. Derefter kan du registrere en sag hos os i denne kategori. Vi svarer dig så hurtigt som mulig. Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så venlig at ikke returnere skadede pakker direkte til os. Da vil ikke skaden blive registreret af Posten.

Om du derimod har modaget en skadet vare i postkassen, trænger du ikke skrive skademelding. Da sender du os en melding, og kan gerne laste op et billede.


Hvis du savner din pakke benytter du denne kategori. Når der er ophold i sporingen på pakken vil vi undersøge med Posten for at finde ud af det. Enten bliver pakken fundet og leveret eller så sender vi pakken på nyt. I nogle tilfælde får ikke postembedet leveret din pakke og tager den med tilbage til dit postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men der er værdi at efterlyse pakken når det er gået over normal leveringstid. Finder ikke Posten din pakke tager du kontakt med vores kundeservice under denne kategori. Når din pakke ikke leveres inden aftalt tid kan du som kunde fastsætte en rimelig tillægsfrist. Skulle denne frist overskrides kan du hæve købet og få pengene tilbage inden 14 dage.


Det er enkelt at melde fra om fejl til os:

  • Log ind på din profil, gå videre til kundeservice for at lave en ny henvendelse.
  • Klik på rigtig kategori. Følg instruktionerne ved at klikke på den mest relevante årsag ved hvert trin.
  • For kategorien "garanti / reklamation" kan du kun registrere sag på én vare ad gangen. Vælg varen det gælder.
  • For de andre kategorier må du først vælge hvilken ordre det gælder. Derefter kan du vælge én eller flere varer fra samme ordre.
  • Hvis det er relevant kan du lægge ved billeder. Skriv ind en forklaring på hvad som er problemet.
  • Klik på "fuldfør" nederst på siden. Du vil få en bekræftelse på at sagen er blevet registreret.

"Hvad sker efter at jeg har registreret en sag?"

Vi vil svare dig så hurtigt som muligt og finde en løsning som du kan være fornøjet med. Når vi svarer på din sag så sendes der automatisk ud en e-mail for at varsle dig. Husk også at du når som helst kan finde igen din sag under "Kundeservice" på "Min side". Hvis du går ind på din sag kan du læse alle svar fra os og du kan også sende et nyt svar til os. Vi svarer normalt inden 24 timer, så hvis du ikke får e-mail kan det være klog at logge ind og tjekke. Det kan desværre ske at e-mailen bliver stoppet af et spamfilter.