Hvordan handle


Hos os handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere dig som kunde(link) eller du kan handle som ‘gæst’.

Det betyder at du ikke logger ind, men kun registrerer e-mail og leveringsinformation. Alle bestillinger du gør som ‘gæst’ vil fremdeles registreres på e-mailen, og dermed kan du når som helst oprette profil, og få tilgang til tidligere bestillinger.
Gennem vores søgefunktion kan du enkelt lede frem produkterne du er interesseret i. Du kan også filtrere på forskellige kategorier for at finde de produkter som er relevante for dig og dine ønsker.
Når du finder en vare du vil have, klikker du på køb og den lægges i din handlekurv. Du kan også trykke på hjertet for at lægge den til din ønskeliste, og gemme den til senere.
Linket til indkøbskurven finder du oppe i højre hjørne. Har du rabatkode/gavekort, skal denne kode lægges til her i indkøbskurven. Altså før du går til kassen. Kontroller varerne før du går videre.
Næste steg er at se at informationerne som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-mail må tjekkes. Hvis alt ser OK ud, vælger du betalingsmåde og bekræfter bestillingen.


Når du handler på Cocopanda.dk, er det muligt at betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, og Mastercard. Betaling med debit- eller kreditkort er din sikkerhed for at handle trygt og sikkert, når du handler online! Du kan også bruge MobilePay om du har en smartphone med MobilePay installeret og en konto der er forbundet til et kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro eller Visa Electron). Vælg "MobilePay" i kassen og følg instrukserne for at betale over mobilen. Du skal være 15 år for at bruge MobilePay.

Vi sender ikke varer per efterkrav.


Vår leveringstid er 1-2 arbejdsdage.

Du kan vælge at pakken skal sendes som:

«Bring» pakke uden omdeling
Vi afleverer din pakke i en postbutik eller i SwipBox, hvor du så selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 29,-)

«Bring» pakke med omdeling
Vi afleverer din pakke til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et forsendelsesnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-)

Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Du kan desuden også altid se disse informationer via "Mine ordrer" under "Min side", når du er logget ind på Cocopanda.dk.

Vi har retten til at kræve returomkostninger på 22 kr, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

 

Vårt leveringsområde er hele Danmark uden Grønland og Færøerne.

 

Pakkesporing

Alle pakker får et pakkenummer, så det er muligt at følge forsendelsen via punktet ”mine ordrer” under "Min side". Vær venligst opmærksom på, at du først kan se informationer om pakkens forløb, når den er registreret på en pakketerminal. I nogle tilfælde vil du derfor først sent på aftenen kunne se pakkeinformationer, selv om pakken er afsendt tidligere på dagen..

 

Du har 14 dages fortrydelsesret når du køber varer fra os. Fortrydelsesretten forudsætter at varen kan leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde. Det vil sige at du kan ikke fortryde købet hvis du har brudt forseglingen på produkter til personlig pleje og lignende. Skulle du returnere en brugt vare vil vi formindre betalingen tilsvarende værdireduktionen.
Den bedste måde at melde fra om at du vil fortryde købet er at registrere en sag i denne kategori. Da vil vi kunne give dig lidt nyttig information og du vil have en sagsnummer at referere til når du skal sende varen tilbage.

Du må selv dække returfragt i fortrydelsessager. Kontakter du os via "min side" så får du en færdig frankeret returseddel og vi trækker fra et fast returbeløb på kr 59,- når returen er behandlet. Du kan også returnere pakken selv ved at betale porto på postkontoret. Bemærk at det gøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle sagen før vi modtager den returnerede vare. Det er også vigtigt at du lægger ved en seddel med dit navn og ordrenummer sådan at vi enkelt kan finde frem profilen i vores systemer. Vi pligter til at tilbagebetale beløbet inden 14 dager fra modtagelse af retursendingen.

Fortrydelsesretten giver erhvervsdrivende ret til at opkræve en kunde når produktet er påført en værdireduktion som følge af brug udover det som er nødvendig for at fastslå varens art, egenskab og/eller funktion. (jr. Ang Fortrydelsesretten §25).

Dette er den bedste kategori at bruge når en vare er gået i stykker, og det ikke ser ud som at varen er blevet skadet under transport. Vi vil forsøge at løse problemet på en enkel og effektiv måde ved at bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere købet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbage inden 14 dage fra dagen vi modtager din retur. Er der fejl på din vare dækker vi returomkostningerne. 

Du har reklamationsret på alle varer købt hos os i henhold til Forbrugerkøbsloven. Garantier tilbudt ud over reklamationsfristen oplyses i produktets annonce.

Det kan desværre ske at vi gør en fejl når vi pakker dine varer. Varerne bliver pakket manuelt og vi er ikke altid fejlfrie. Hvis varerne du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her sådan at vi kan rette op i fejlen. Kryds af for alle varer som du savner, og hvis vi har sendt dig fejl vare sætter vi pris på om du fortæller hvad du har modtaget, gerne med billeder som du kan uploade inde i sagen.

Nogle gange går det desværre galt og din pakke bliver skadet mens den er på vej til dig. Da er det godt at vide at vi har aftale med Posten sådan at du ikke risikerer at tabe pengene du betalte for den ødelagte vare. Dersom du henter pakken på et udleveringssted, er det bedst at fylde ud skademelding med det samme, og levere den skadede pakken tilbage til dem. Det gælder også dersom det ikke er skade på ydre emballage. Derefter kan du registrere en sag hos os i denne kategori. Vi svarer dig så hurtigt som mulig. Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så venlig at ikke returnere skadede pakker direkte til os. Da vil ikke skaden blive registreret af Posten.

Om du derimod har modaget en skadet vare i postkassen, trænger du ikke skrive skademelding. Da sender du os en melding, og kan gerne laste op et billede.


Hvis du savner din pakke benytter du denne kategori. Når der er ophold i sporingen på pakken vil vi undersøge med Posten for at finde ud af det. Enten bliver pakken fundet og leveret eller så sender vi pakken på nyt. I nogle tilfælde får ikke postembedet leveret din pakke og tager den med tilbage til dit postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men der er værdi at efterlyse pakken når det er gået over normal leveringstid. Finder ikke Posten din pakke tager du kontakt med vores kundeservice under denne kategori. Når din pakke ikke leveres inden aftalt tid kan du som kunde fastsætte en rimelig tillægsfrist. Skulle denne frist overskrides kan du hæve købet og få pengene tilbage inden 14 dage.


Det er enkelt at melde fra om fejl til os:

  • Log ind på din profil, gå videre til kundeservice for at lave en ny henvendelse.
  • Klik på rigtig kategori. Følg instruktionerne ved at klikke på den mest relevante årsag ved hvert trin.
  • For kategorien "garanti / reklamation" kan du kun registrere sag på én vare ad gangen. Vælg varen det gælder.
  • For de andre kategorier må du først vælge hvilken ordre det gælder. Derefter kan du vælge én eller flere varer fra samme ordre.
  • Hvis det er relevant kan du lægge ved billeder. Skriv ind en forklaring på hvad som er problemet.
  • Klik på "fuldfør" nederst på siden. Du vil få en bekræftelse på at sagen er blevet registreret.

"Hvad sker efter at jeg har registreret en sag?"

Vi vil svare dig så hurtigt som muligt og finde en løsning som du kan være fornøjet med. Når vi svarer på din sag så sendes der automatisk ud en e-mail for at varsle dig. Husk også at du når som helst kan finde igen din sag under "Kundeservice" på "Min side". Hvis du går ind på din sag kan du læse alle svar fra os og du kan også sende et nyt svar til os. Vi svarer normalt inden 24 timer, så hvis du ikke får e-mail kan det være klog at logge ind og tjekke. Det kan desværre ske at e-mailen bliver stoppet af et spamfilter.