Handelsbetingelser på Cocopanda.dk

Generelle vilkår:

Læs venligst vores generelle vilkår igennem, før du opretter dig eller handler på Cocopanda.dk. Ved køb af produkter accepterer og godkender du samtidig gældende betingelser.

Registrering:

For at handle på Cocopanda.dk skal du oprette dig som bruger, og du skal desuden have en leveringsadresse i Danmark. Registrering er 100% gratis og uden betingelse om køb. Vi sørger for at opbevare dine oplysninger på sikker vis, så de ikke vil være tilgængelige for uvedkommende. Sørg desuden for din egen sikkerheds skyld altid for at passe godt på dit password, så uvedkommende ikke får adgang til, og mulighed for at misbruge, din brugerprofil. Du vælger selv et password, når du registrerer dig. Du kan registrere dig her.

Nyhedsbrev og SMS:
Når du opretter en kundeprofil hos os, må du tage stilling til om du ønsker at modtage nyhedsbrev per e-post og/eller SMS. På den måde, vil du sikre dig information om nyheder, kampagner m.m. som kan være interessante for dig. Bemærk at du kan afmelde dig nyhedsbrevet når som helst via «min side» eller via linket nederst i e-posten/SMS’en.

Adressændring:

Af sikkerhedsmæssige årsager skal du selv registrere din(e) adresse(r) via punktet "Mine adresser" under "Min side". Den adresse, som du vælger som standardadresse, vil blive brugt som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige køb, men vil ikke påvirke allerede betalte ordrer. Vi vil med andre ord altid sende din ordre til den adresse, der er registreret, når ordren betales. Hvilken af dine oprettede adresser, du ønsker at få en ordre leveret til, vælger du selv, når du går til betaling.

Betaling:

Når du handler på Cocopanda.dk, er det muligt at betale med følgende betalingskort: Dankort, eDankort, Visa, og Mastercard. Betaling med debit- eller kreditkort er din sikkerhed for at handle trygt og sikkert, når du handler online! Du kan også bruge MobilePay om du har en smartphone med MobilePay installeret og en konto der er forbundet til et kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro eller Visa Electron). Vælg "MobilePay" i kassen og følg instrukserne for at betale over mobilen. Du skal være 15 år for at bruge MobilePay.

Vi sender ikke varer per efterkrav.

Fragt:

Du kan vælge at pakken skal sendes som:

«Bring» pakke uden omdeling
Vi afleverer din pakke i en postbutik eller i SwipBox, hvor du så selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 29,-)

«Bring» pakke med omdeling
Vi afleverer din pakke til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et forsendelsesnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-)

Leveringsvilkår:

Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Du kan desuden også altid se disse informationer via "Mine ordrer" under "Min side", når du er logget ind på Cocopanda.dk.

Vi har retten til at kræve returomkostninger på 22 kr, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

Fragtskader:

Hvis du modtager en beskadigiet vare, skal du som kunde følge vores rutiner i forbindelse med dette. Anmeld skaden ved at logge ind på Cocopanda.dk og registrere en supportsag i kategorien "skade på forsendelse". Du opretter en supportsag via "Kundeservice" under "Min side". Efterfølgende vil en af vores kundeservicemedarbejdere vende tilbage med en løsning og information angående det videre forløb. Hvis du allerede ved levering kan se, at der er tydelige skader på pakken og dens indhold, kan du vælge af afvise modtagelse af pakken, hvorefter den vil blive returneret til os.

Vareinformation:

På Cocopanda.dk bestræber vi os naturligvis altid på at give dig præcise og korrekte informationer om vores produkter. Alligevel tager vi dog forbehold for åbenlyse fejl og fejl uden betydning for produktets brug og værdi. Henvend dig meget gerne, hvis du opdager en fejl, som du mener bør rettes.

Vi tager også forbehold for, at vi af forskellige årsager ikke kan levere et produkt, der står til at være på lager.

Copyright:

Alt indhold på Cocopanda.dk tilfører Cocopanda.dk A/S og er beskyttet af copyright jvf. dansk og international lovgivning. Dette indebærer, at varemærker, firmanavne, produktnavne, produktinformationer, herunder beskrivelse af produkter, billeder/grafik, design/layout og andet indhold på Cocopanda.dk ikke må downloades, kopieres eller på anden måde benyttes uden særlig tilladelse fra Cocopanda.dk A/S.

Reklamation:

Alle henvendelser vedrørende reklamationer, skadede varer eller fejl i leverancer bedes rettes skriftligt via punktet "Kundeservice" på "Min side". For at sikre smidig og effektiv sagsbehandling er det vigtigt, at du registrerer sagen i den korrekte kategori. Efterfølgende vil du hurtigst muligt få svar fra vores kundeservice med information om, hvordan du bedes forholde dig. Send venligst ikke reklamations varer retur til os, før det er aftalt med vores kundeservice, da det vil kunne medføre misforståelser, og unødig forsinkelse i ekspeditionen.

I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk

14-dages fortrydelsesret:

Når du handler på Cocopanda.dk, har du som forbruger altid 14-dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning.

Din fortrydelsesret er gældende i 14 dage efter levering og skal ikke begrundes. Når du benytter dig af din fortrydelsesret, vil du få tilbagebetalt det fulde beløb du har betalt til os, umiddelbart efter, at vi har modtaget varen retur i væsentlig samme stand og mængde uden betydelig forringelse af varens værdi forårsaget af ødelagt/brudt salgsemballage eller lignende. Du skal selv afholde omkostningerne til returnering af varerne.

Såfremt du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, kan du blot sende varen retur til os inden for 14-dage, du behøver ikke at rette henvendelse til os inden, pakken skal sendes til:

Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Birkedam 18
6000 Kolding

Vi anbefaler dog, at inden du sender pakken retur, sender en besked til os via kategorien "14-dages fortrydelsesret" via punktet "Kundeservice" under "Min side", da vi i såfald vil forvente pakken og ekspeditionstiden vil dermed typisk vil blive forkortet.

Du kan sende varene retur ved brug af vedlagte postseddel. Denne finder du i rubrikken "returpost" inde på sagen i form af en PDF-fil som du kan skrive ud. Dette gør at den hurtigt og med trackingnummer kommer frem til vores lager. Bemærk at fragten (59 kr) vil blive fratrukket ved tilbagebetaling, da returfragt skal dækkes af kunde selv ved fortrydelsesager.

Din fortrydelsesret har ingen betydning for din lovbestemte reklamationsret, der er gældende, hvis der skulle opstå fejl eller mangler på et produkt.

Reklamationsret – generel information:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal forbrugeren, inden rimelig tid efter denne er opdaget og burde være opdaget, skriftligt meddele sælgeren, at han eller hun vil reklamere over manglen. Du kan reklamere over fejl og mangler i op til to år efter modtagelse af produktet. Retten til at reklamere dækker ikke over almindelig slidtage, men udelukkende fejl eller svagheder, der har været til stede allerede ved produktion af produktet. Hvis du som forbruger ikke reklamerer rettidigt, mister du retten til at reklamere over produktet.

Fejl og mangler, der kommer til udtryk inden for seks måneder efter modtagelse, formodes normalt at have været tilstede allerede ved levering. I modsat fald er det op til sælger at påvise, at fejlen er opstået på anden vis.

Ved retmæssig reklamation over fejl og mangler har forbrugeren ret til at kræve udbedring eller omlevering. Ved gentagne eller alvorlige problemer kan købet kræves hævet. Alternativt kan aftales en prisreduktion med sælger, hvorefter forbrugeren accepterer produktet med de pågældende fejl eller mangler.

Har du ydeligere spørsmål angående reklamationsret eller fortrydelsesret, kan du kontakte os via punktet "Kundeservice" under "Min side".