Handelsbetingelser på Cocopanda.dk

Generelle oplysninger:

Cocopanda.dk A/S
CVR-nr.: 34 47 78 41
Adresse: C/O Bring Danmark, Birkedam 18, 6000 Kolding, Danmark
Mailadresse: [email protected]
Telefonnummer: 38 416 416
Adresse for juridisk enhed: Gammel Kongevej 1, 2.tv., 1610 København V (NB! Må ikke bruges til retur af produkter)

Generelle vilkår:

Læs venligst vores generelle vilkår igennem, før du opretter dig eller handler på Cocopanda.dk. Ved køb af produkter accepterer og godkender du samtidig gældende betingelser.

Registrering:

For at handle på Cocopanda.dk skal du oprette dig som bruger, og du skal desuden have en leveringsadresse i Danmark. Registrering er 100% gratis og uden betingelse om køb. Vi sørger for at opbevare dine oplysninger på sikker vis, så de ikke vil være tilgængelige for uvedkommende. Sørg desuden for din egen sikkerheds skyld altid for at passe godt på dit passord, så uvedkommende ikke får adgang til, og mulighed for at misbruge, din brugerprofil. Du vælger selv et passord, når du registrerer dig. Du kan registrere dig her.

Cocopanda.dk sælger varer ment for privatmarkedet. Varer du handler hos os er ikke ment for videresalg, men til eget brug.

Nyhedsbrev og SMS:

Ved at melde dig til vores nyhedsbrev godkender du til at Cocopanda.dk (behandlingsansvarlig) behandler personoplysninger om dig i form av e-mail adresse (telefonnumer). Du skal være informeret om og klar over at du til enhver kan tilbagekalde din godkendelse. Det kan gøres via egen link i nyhedsbrevet/SMS du modtager, eller ved at tage kontakt med vores kundeservice. Du skal være informeret om og klar over dine rettigheder efter persondataforordningen – for eksempel din ret til at kræve indsyn eller rettelse af dine personoplysninger. Du er klar over at der er flere informationer om den behandlingansvarliges brug af personoplysninger i vores persondatapolitik som er tilgængelig her.

Adressændring:

Af sikkerhedsmæssige årsager skal du selv registrere din(e) adresse(r) via punktet "Min profil" under "Min side". Den adresse, som du vælger som standardadresse, vil blive brugt som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige køb, men vil ikke påvirke allerede betalte ordrer. Vi vil med andre ord altid sende din ordre til den adresse, der er registreret, når ordren betales. Hvilken af dine oprettede adresser, du ønsker at få en ordre leveret til, vælger du selv, når du går til betaling.

Betaling:

Når du handler på Cocopanda.dk, er det muligt at betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, og Mastercard. Betaling med debit- eller kreditkort er din sikkerhed for at handle trygt og sikkert, når du handler online! Du kan også bruge MobilePay om du har en smartphone med MobilePay installeret og en konto der er forbundet til et kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro eller Visa Electron). Vælg ”MobilePay” ved kassen og følg instruktionerne for at betale over mobilen. Du skal være mindst 15 år for at bruge MobilePay.

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi sender ikke varer per efterkrav.

Fragt:

Du kan vælge at pakken skal sendes som:

«Bring» pakke uden omdeling
Vi afleverer din pakke i en postbutik eller i SwipBox, hvor du så selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 29,- / gratis fragt ved køb over 399,-)

«Bring» pakke med omdeling
Vi afleverer din pakke til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et forsendelsesnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-)

Leveringsvilkår:

Cocopanda.dk sender pakker indenfor Danmark. Vi sender ingen pakker til Færøerne, Grønland eller udlandet.

Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Du kan desuden også altid se disse informationer via "Mine ordrer" under "Min side", når du er logget ind på Cocopanda.dk.

Vi har retten til at kræve de reelle returomkostninger, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

Fragtskader:

Hvis du modtager er beskadiget vare, bedes du som kunde følge vores rutiner i forbindelse med det. Anmeld skaden ved at logge ind på Cocopanda.dk og registrere en supportsag i kategorien "skade på forsendelse". Du opretter en supportsag via "Kundeservice" under "Min side". Efterfølgende vil en af vores kundeservicemedarbejdere vende tilbage med en løsning og information angående det videre forløb. Hvis du allerede ved levering kan se, at der er tydelige skader på pakken og dens indhold, kan du vælge af afvise modtagelse af pakken, hvorefter den vil blive returneret til os.

Vareinformation:

På Cocopanda.dk bestræber vi os naturligvis altid på at give dig præcise og korrekte informationer om vores produkter. Henvend dig meget gerne, hvis du opdager en fejl, som du mener bør rettes.

Copyright:

Alt indhold på Cocopanda.dk tilfører Cocopanda.dk A/S og er beskyttet af copyright jvf. dansk og international lovgivning. Dette indebærer, at varemærker, firmanavne, produktnavne, produktinformationer, herunder beskrivelse af produkter, billeder/grafik, design/layout og andet indhold på Cocopanda.dk ikke må downloades, kopieres eller på anden måde benyttes uden særlig tilladelse fra Cocopanda.dk A/S.

Reklamation:

Alle henvendelser vedrørende reklamationer, skadede varer eller fejl i leverancer bedes rettes skriftligt via punktet "Kundeservice" på "Min side". For at sikre smidig og effektiv sagsbehandling er det vigtigt, at du registrerer sagen i den korrekte kategori. Efterfølgende vil du hurtigst muligt få svar fra vores kundeservice med information om, hvordan du bedes forholde dig. Send venligst ikke reklamations varer retur til os, før det er aftalt med vores kundeservice, da det vil kunne medføre misforståelser, og unødig forsinkelse i ekspeditionen.

I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

Reklamationsret – generel information:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation

Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal forbrugeren, inden rimelig tid efter denne er opdaget og burde være opdaget, skriftligt meddele sælgeren, at han eller hun vil reklamere over manglen. Du kan reklamere over fejl og mangler i op til to år efter modtagelse af produktet. Retten til at reklamere dækker ikke over almindelig slidtage, men udelukkende fejl eller svagheder, der har været til stede allerede ved produktion af produktet. Hvis du som forbruger ikke reklamerer rettidigt, mister du retten til at reklamere over produktet. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fejl og mangler, der kommer til udtryk inden for seks måneder efter modtagelse, formodes normalt at have været tilstede allerede ved levering. I modsat fald er det op til sælger at påvise, at fejlen er opstået på anden vis.

Ved retmæssig reklamation over fejl og mangler har forbrugeren ret til at kræve udbedring eller omlevering. Ved gentagne eller alvorlige problemer kan købet kræves hævet. Alternativt kan aftales en prisreduktion med sælger, hvorefter forbrugeren accepterer produktet med de pågældende fejl eller mangler.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Birkedam 18
6000 Kolding

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Har du ydeligere spørsmål angående reklamationsret eller fortrydelsesret, kan du kontakte os via punktet "Kundeservice" under "Min side".

Fortrydelsesret:

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Vi anbefaler dog, at inden du sender pakken i retur, sender en besked til os via kategorien "30-dages fortrydelsesret" via punktet "Kundeservice" under "Min side", da vi i såfald vil forvente pakken og ekspeditionstiden vil dermed typisk vil blive forkortet.

Du kan sende varene retur ved brug af vedlagte retur seddel. Denne finder du inde på sagen i form af en PDF-fil som du kan skrive ud. Dette gør at den hurtigt og med trackingnummer kommer frem til vores lager. Bemærk at fragten (59 kr) vil blive fratrukket ved tilbagebetaling, da returfragt skal dækkes af kunde selv ved fortrydelsesager.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Benyt returseddel som vi har gjort tilgængelig i din kundehenvendelse. Dersom du vælger at returnere varer uden vores returseddel, skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Birkedam 18
6000 Kolding

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Din fortrydelsesret har ingen betydning for din lovbestemte reklamationsret, der er gældende, hvis der skulle opstå fejl eller mangler på et produkt.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Cocopanda.dk A/S, C/O Bring Danmark, Birkedam 18, 6000 Kolding

Telefonnr. 38 416 416   E-mail-adresse [email protected]   Ordrenr.  

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser

  

Bestilt den:      Modtaget den:  

Forbrugerens navn:  

Forbrugerens adresse:  

Telefonnr.     E-mail-adresse  

Forbrugerens underskrift:      Dato:  
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.06.2019