Handelsbetingelser på Cocopanda.dk
Generelle oplysninger
Cocopanda.dk A/S
CVR-nr.: 34 47 78 41
Adresse: C/O Bring Danmark, Kongens Kvarter 14, 7000 Fredericia, Danmark
Mailadresse: [email protected]
Telefonnummer: 38 416 416
Adresse for juridisk enhed: Gammel Kongevej 1, 2.tv., 1610 København V (NB! Må ikke bruges til retur af produkter)
Generelle vilkår
Læs venligst vores generelle vilkår igennem, før du opretter dig eller handler på Cocopanda.dk. Ved køb af produkter accepterer og godkender du samtidig gældende betingelser.
Registrering
For at handle på Cocopanda.dk skal du oprette dig som bruger, og du skal desuden have en leveringsadresse i Danmark. Registrering er 100% gratis og uden betingelse om køb. Vi sørger for at opbevare dine oplysninger på sikker vis, så de ikke vil være tilgængelige for uvedkommende. Sørg desuden for din egen sikkerheds skyld altid for at passe godt på din adgangskode, så uvedkommende ikke får adgang til, og mulighed for at misbruge, din brugerprofil. Du vælger selv din adgangskode, når du registrerer dig. Du kan registrere dig her.
Cocopanda.dk sælger udelukkende varer ment for privatmarkedet og til eget forbug. Varene du køber af os er ikke ment for videresalg eller anvendeslse til kommersielt brug.
Nyhedsbrev og SMS
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev godkender du at Cocopanda.dk (behandlingsansvarlig) indsamler vi oplysning om dit navn, e-mailadresse og evt. mobilnummer. Retsgrundlaget for behandlingen er dit samtykke til at modtage vores nyhedsbrev og databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra a. Vi ønsker at informere dig om, at du til enhver tid kan tilbagekalde dit samtykke. Det kan gøres via linket i nyhedsbrevet/SMS'en du modtager, eller ved at tage kontakt med vores kundeservice. Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som dataansvarlig, oplyse dig om dine rettigheder. Indsigtsretten; Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om bla. hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Flere informationer om den behandlingansvarliges brug af personoplysninger kan du læse om i vores persondatapolitik som er tilgængelig her.
Kundeklub
En betingelse for at kunne benytte fordelene i vores kundeklub er at du tillader Cocopanda.dk kan sende dig E-mails og SMS i forbindelse med markedsføringsaktiviteter. For at få tilgang til medlemsfordelene, kræves det at du er indlogget på din kundeprofil. Medlemskabet er aktivt så længe du måtte ønske og du kan enkelt forandre dine samtykker inde på «Min profil» via «Min side», eller ved at tage kontakt med vores kundesupport. Du kan læse mere om alle fordelene i kundeklubben her.
WOW-produkter
WOW produkter er de mest populære produkter i vores sortiment. Priserne på disse produkter sammenlignes og justeres løbende med priserne hos andre autoriserede forhandlere.
Udsalgs- og tilbudspriser
Udsalgs- og tilbudspriser uden en tydelig slutdato gælder så længe lager haves. I kundeklubben vil medlemmer også modtage eksklusive medlemspriser i perioder, hvor der ikke er salgskampagner. For at få adgang til medlemspriserne skal du være ind logget på din kundeprofil hos os og samtidig have accepteret vores kundeklubs vilkår.
Dynamisk prissætning
Dele af vores sortiment er prissat dynamisk og priserne kan variere dagligt afhængig af markedssituationen.
Adresse ændring
Af sikkerhedsmæssige årsager skal du selv registrere din(e) adresse(r) via punktet "Min profil" under "Min side". Den adresse, som du vælger som standardadresse, vil blive brugt som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige køb, men vil ikke påvirke allerede betalte ordrer. Vi vil med andre ord altid sende din ordre til den adresse, der er registreret, når ordren betales. Hvilken af dine oprettede adresser, du ønsker at få en ordre leveret til, vælger du selv, når du går til betaling.
Betaling
Vi skal have registreret betaling, før vi behandler ordren. Du kan finde oplysninger om de forskellige betalingsmuligheder her. Vi tilbyder betaling med MobilePay og Klarna (Klarnas brugsbetingelser, Klarnas persondatapolitik)
Produktanmeldelser
For produktanmeldelser knyttet til produkter købt på cocopanda.dk gælder følgende vilkår og retningslinjer. For at foretage en produkt anmeldelse, kræver det at du har købt produktet hos os og at du er pålogget din kundeprofil, eller at du går ind via linket som sendes i en seperat e-mail, 14 dage efter ordren er gennemført.
Fragt
Du kan vælge om pakken skal sendes som:
«Hent i postbutik» (Bring)
Vi afleverer din pakke i en postbutik eller i SwipBox/Nærboks, hvor du så selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 39,-)
«Hjemlevering» (Bring)
Vi afleverer din pakke til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et forsendelsesnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-)
Leveringsvilkår
Cocopanda.dk sender pakker indenfor Danmark. Vi sender ingen pakker til Færøerne, Grønland eller udlandet.
Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Du kan desuden også altid se disse informationer via "Mine ordrer" under "Min side", når du er logget ind på Cocopanda.dk.
Vi har retten til at kræve de reelle returomkostninger, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.
Fragtskader
Hvis du modtager er beskadiget vare, bedes du som kunde følge vores rutiner i forbindelse med det. Anmeld skaden ved at logge ind på Cocopanda.dk og registrere en supportsag i kategorien "skade på forsendelse". Du opretter en supportsag via "Kundeservice" under "Min side". Efterfølgende vil en af vores kundeservicemedarbejdere vende tilbage med en løsning og information angående det videre forløb. Hvis du allerede ved levering kan se, at der er tydelige skader på pakken og dens indhold, kan du vælge af afvise modtagelse af pakken, hvorefter den vil blive returneret til os.
Vareinformation
På Cocopanda.dk bestræber vi os naturligvis altid på at give dig præcise og korrekte informationer om vores produkter. Henvend dig meget gerne, hvis du opdager en fejl, som du mener bør rettes.
Copyright
Alt indhold på Cocopanda.dk tilfører Cocopanda.dk A/S og er beskyttet af copyright jvf. dansk og international lovgivning. Dette indebærer, at varemærker, firmanavne, produktnavne, produktinformationer, herunder beskrivelse af produkter, billeder/grafik, design/layout og andet indhold på Cocopanda.dk ikke må downloades, kopieres eller på anden måde benyttes uden særlig tilladelse fra Cocopanda.dk A/S.
Reklamation
Alle henvendelser vedrørende reklamationer, skadede varer eller fejl i leverancer bedes rettes skriftligt via punktet "Kundeservice" på "Min side". For at sikre enkel og effektiv sagsbehandling er det vigtigt, at du registrerer sagen i den korrekte kategori. Efterfølgende vil du hurtigst muligt få svar fra vores kundeservice med information om, hvordan du bedes forholde dig. Send venligst ikke reklamations varer retur til os, før det er aftalt med vores kundeservice, da det vil kunne medføre misforståelser, og unødig forsinkelse i ekspeditionen.
I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.
Reklamationsret – generel information
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation
Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal forbrugeren, inden rimelig tid efter denne er opdaget og burde være opdaget, skriftligt meddele sælgeren, at han eller hun vil reklamere over manglen. Du kan reklamere over fejl og mangler i op til to år efter modtagelse af produktet. Retten til at reklamere dækker ikke over almindelig slidtage, men udelukkende fejl eller svagheder, der har været til stede allerede ved produktion af produktet. Hvis du som forbruger ikke reklamerer rettidigt, mister du retten til at reklamere over produktet. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Fejl og mangler, der kommer til udtryk inden for seks måneder efter modtagelse, formodes normalt at have været tilstede allerede ved levering. I modsat fald er det op til sælger at påvise, at fejlen er opstået på anden vis.
Ved retmæssig reklamation over fejl og mangler har forbrugeren ret til at kræve udbedring eller omlevering. Ved gentagne eller alvorlige problemer kan købet kræves hævet. Alternativt kan aftales en prisreduktion med sælger, hvorefter forbrugeren accepterer produktet med de pågældende fejl eller mangler.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Kongens Kvarter 14
7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Har du ydeligere spørsmål angående reklamationsret eller fortrydelsesret, kan du kontakte os via punktet "Kundeservice" under "Min side".
Fortrydelsesret / Retur
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
30 dages fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Vi anbefaler dog, at inden du sender pakken i retur, sender en besked til os via kategorien "30-dages fortrydelsesret" via punktet "Kundeservice" under "Min side", da vi i såfald vil forvente pakken og ekspeditionstiden vil dermed typisk vil blive forkortet.
Du kan sende varene retur ved brug af vedlagte retur seddel. Denne finder du inde på sagen i form af en PDF-fil som du kan skrive ud. Dette gør at den hurtigt og med trackingnummer kommer frem til vores lager. Bemærk at fragten (59 kr) vil blive fratrukket ved tilbagebetaling, da returfragt skal dækkes af kunde selv ved fortrydelsesager.
Bemærk, at vi kun udleverer retursedlen digitalt.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Benyt returseddel som vi har gjort tilgængelig i din kundehenvendelse. Dersom du vælger at returnere varer uden vores returseddel, skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
NB! Gratis varer eller rabatterte varer skal også sendes i retur hvis du ikke længer opfylder kriterierne. Eventuelt vil du bli belastet for differancen.
Har du benyttet dig af en rabattkode vil denne trækkes fra ved tilbagebetaling hvis kriterierne ikke længre er opfyldt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi har udvidet returretten på julegaver til og med Fredag den 13.01.2023. Ud over den udvidede returret gælder den normale rutine for returnering af varer. Varen skal returneres i samme stand eller mængde, som den ankom, og skal være i en pæn og original emballage.
Varen sendes til:
Cocopanda.dk
C/O Bring Danmark
Kongens Kvarter 14
7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Din fortrydelsesret har ingen betydning for din lovbestemte reklamationsret, der er gældende, hvis der skulle opstå fejl eller mangler på et produkt.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det påløber et gebyr ved behandling af klagen.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Cocopanda.dk A/S, C/O Bring Danmark Kongens Kvarter 14, 7000 Fredericia Telefonnr. 38 416 416 E-mail-adresse [email protected] Ordrenr. |
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser
Bestilt den: Modtaget den: Forbrugerens navn: Forbrugerens adresse: Telefonnr. E-mail-adresse Forbrugerens underskrift: Dato: |
PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Ekstra tryghed med PriceRunner Købsgaranti
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.
Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.06.2019