Handelsbetingelser på Cocopanda.dk

Generelle oplysninger

Cocopanda.dk A/S
CVR-nr.: 34 47 78 41
Adresse: C/O Bring Danmark, Kongens Kvarter 14, 7000 Fredericia, Danmark
Mailadresse: [email protected]
Telefonnummer: 38 416 416

Adresse for juridisk enhed: Gammel Kongevej 1, 2.tv., 1610 København V (NB! Må ikke bruges til retur af produkter)

Generelle vilkår

Læs venligst vores generelle vilkår igennem, før du opretter dig eller handler på Cocopanda.dk. Ved køb af produkter accepterer og godkender du samtidig gældende betingelser.

Registrering

For at handle på Cocopanda.dk skal du oprette dig som bruger, og du skal desuden have en leveringsadresse i Danmark. Registrering er 100% gratis og uden betingelse om køb. Vi sørger for at opbevare dine oplysninger på sikker vis, så de ikke vil være tilgængelige for uvedkommende. Sørg desuden for din egen sikkerheds skyld altid for at passe godt på din adgangskode, så uvedkommende ikke får adgang til, og mulighed for at misbruge, din brugerprofil. Du vælger selv din adgangskode, når du registrerer dig. Du kan registrere dig her.

Cocopanda.dk sælger udelukkende varer ment for privatmarkedet og til eget forbrug. Varene du køber af os er ikke ment for videresalg eller anvendeslse til kommersielt brug.

Nyhedsbrev og SMS

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev godkender du at Cocopanda.dk (behandlingsansvarlig) indsamler oplysninger om dit navn, e-mailadresse og evt. mobilnummer. Retsgrundlaget for behandlingen er dit samtykke til at modtage vores nyhedsbrev og databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra a. Vi ønsker at informere dig om, at du til enhver tid kan tilbagekalde dit samtykke. Det kan gøres via linket i nyhedsbrevet/SMS'en du modtager, eller ved at tage kontakt med vores kundeservice. Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som dataansvarlig, oplyse dig om dine rettigheder.  Indsigtsretten; Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om bla. hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Flere informationer om den behandlingansvarliges brug af personoplysninger kan du læse om  i vores persondatapolitik som er tilgængelig her.

Kundeklub

En betingelse for at kunne benytte fordelene i vores kundeklub er at du tillader cocopanda.dk kan sende dig E-mails og SMS i forbindelse med markedsføringsaktiviteter. For at få tilgang til medlemsfordelene, kræves det at du er indlogget på din kundeprofil. Medlemskabet er aktivt så længe du måtte ønske og du kan enkelt forandre dine samtykker inde på «Min profil» via «Min side», eller ved at tage kontakt med vores kundesupport. Du kan læse mere om alle fordelene i kundeklubben her.

Populær-produkter

Populær-produkter er de mest populære produkter i vores sortiment. Priserne på disse produkter sammenlignes og justeres løbende med priserne hos andre autoriserede forhandlere.


Udsalgs- og tilbudspriser

Udsalgs- og tilbudspriser gælder, så længe varelageret haves. I kundeklubben vil medlemmer også have adgang til eksklusive medlemspriser i perioder, hvor der ikke er tilbudskampagner. For at få adgang til medlemspriserne skal du være indlogget på din kundeprofil hos os og samtidig have accepteret vilkårene i vores kundeklub.

Før-priser på vores salgsvarer er altid baseret på den laveste pris i de sidste 30 dage før tilbudsperiodens start.


Dynamisk prissætning

Dele af vores sortiment er prissat dynamisk og priserne kan variere dagligt afhængig af markedssituationen.

Adresse ændring

Af sikkerhedsmæssige årsager skal du selv registrere din(e) adresse(r) via punktet "Min profil" under "Min side". Den adresse, som du vælger som standardadresse, vil blive brugt som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige køb, men vil ikke påvirke allerede betalte ordrer. Vi vil med andre ord altid sende din ordre til den adresse, der er registreret, når ordren betales. Hvilken af dine oprettede adresser, du ønsker at få en ordre leveret til, vælger du selv, når du går til betaling.

Betaling

Vi skal have registreret betaling, før vi behandler ordren. Du kan finde oplysninger om de forskellige betalingsmuligheder her. Vi tilbyder betaling med MobilePay og Klarna (Klarnas brugsbetingelser, Klarnas persondatapolitik)

Produktanmeldelser

For produktanmeldelser knyttet til produkter købt på cocopanda.dk gælder følgende vilkår og retningslinjer. For at foretage en produkt anmeldelse, kræver det at du har købt produktet hos os og at du er pålogget din kundeprofil, eller at du går ind via linket som sendes i en seperat e-mail, 14 dage efter ordren er gennemført. 

Fragt

Du kan vælge om pakken skal sendes som:

«Hent i pakkeshop» (Bring)
Vi afleverer din pakke i en pakkeshop eller i pakkeboks, hvor du så selv henter den. Når pakken er afsendt, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge den fra vores lager. (kr 39,-)

«Hjemmelevering» (Bring)
Vi afleverer pakken til din adresse. Når pakken er afsendt, modtager du et forsendelsesnummer, så du kan følge den fra vores lager til din dør. (kr 49,-)

Leveringsvilkår

Cocopanda.dk sender pakker indenfor Danmark. Vi sender ingen pakker til Færøerne, Grønland eller udlandet.
Du vil altid få en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Du kan desuden også altid se disse informationer via "Mine ordrer" under "Min side", når du er logget ind på Cocopanda.dk.
Vi forbeholder os retten til at kræve de reelle returomkostninger, såfremt pakken forbliver uafhentet, ikke kan leveres eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Omkostningerne for returen vil i disse tilfælde fratrækkes kreditering af ordren.

Når din pakke ikke leveres til tiden, har du som kunde ret til at fastsætte en rimelig tillægsfrist. Skulle denne frist overskrides, har du ret til at annullere købet og få pengene tilbage inden for 14 dage.

Fragtskader

Hvis du modtager er beskadiget vare, beder vi dig følge vores rutiner i forbindelse med det. Anmeld skaden ved at logge ind på Cocopanda.dk og registrere en supportsag i kategorien "skade på leveranse". Du opretter en supportsag via "Kundeservice" under "Min side". Efterfølgende vil en af vores medarbejdere vende tilbage med information og løsning. Hvis du allerede ved levering kan se, at der er tydelige skader på pakken og dens indhold, kan du vælge at afvise modtagelse af pakken, hvorefter den vil blive returneret til os. Giv os gerne besked om dette, for hurtig håndtering af sagen.  

Vareinformation

På Cocopanda.dk bestræber vi os naturligvis altid på at give dig præcise og korrekte informationer om vores produkter. Henvend dig meget gerne, hvis du opdager en fejl, som du mener bør rettes.

Copyright

Alt indhold på Cocopanda.dk tilhører Cocopanda.dk A/S og er beskyttet af copyright jvf. dansk og international lovgivning. Dette indebærer, at varemærker, firmanavne, produktnavne, produktinformationer, herunder beskrivelse af produkter, billeder/grafik, design/layout og andet indhold på Cocopanda.dk ikke må downloades, kopieres eller på anden måde benyttes uden særlig tilladelse fra Cocopanda.dk A/S.

Reklamation

Alle henvendelser vedrørende reklamationer, skadede varer eller fejl i leverancer bedes rettes skriftligt via "Kundeservice" på "Min side". For at sikre enkel og effektiv sagsbehandling er det vigtigt, at du registrerer sagen i den korrekte kategori. Efterfølgende vil du hurtigst muligt få svar fra kundeservice med information om, hvordan du bedes forholde dig. Send venligst ikke reklamationsvarer retur til os, før det er aftalt med kundeservice, da det vil kunne medføre misforståelser, og unødig forsinkelse i ekspeditionen.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herom er opfyldt, se www.kfst.dk.

Reklamationsret – generel information

Købelovens regler om mangler kan være relevante.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal forbrugeren, inden rimelig tid efter denne er opdaget og burde være opdaget, skriftligt meddele sælgeren, at du vil reklamere over manglen. Du kan reklamere over fejl og mangler i op til to år efter modtagelse af produktet. Retten til at reklamere dækker ikke over almindelig slidtage, men udelukkende fejl eller svagheder, der har været til stede allerede ved produktion af produktet. Hvis du som forbruger ikke reklamerer rettidigt, mister du retten til at reklamere over produktet. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fejl og mangler, der kommer til udtryk inden for seks måneder efter modtagelse, formodes normalt at have været tilstede allerede ved levering. I modsat fald er det op til sælger at påvise, at fejlen er opstået på anden vis.

Ved retmæssig reklamation over fejl og mangler har forbrugeren ret til at kræve udbedring eller omlevering. Ved gentagne eller alvorlige problemer kan købet kræves hævet. Alternativt kan aftales en prisreduktion med sælger, hvorefter forbrugeren accepterer produktet med de pågældende fejl eller mangler.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Cocopanda.dk

C/O Bring Danmark
Kongens Kvarter 14
7000 Fredericia 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Har du ydeligere spørsmål angående reklamationsret eller fortrydelsesret, kan du kontakte os via punktet "Kundeservice" under "Min side".

Fortrydelsesret / Retur


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere vare fra forskellige ordre, kan du sagtens returne disse i sammen retur. Så længe du oplyser os om dette på forhånd og ordren er inden for returfristen på 30 dage.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Medlemmer får fri retur, ikke-medlemmer betaler 59 kr for returfragt.

30 dages fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Vi anbefaler dog, at inden du sender pakken i retur, sender en besked til os via kategorien "30-dages fortrydelsesret" via "Kundeservice" under "Min side", da vi i såfald vil forvente pakken og ekspeditionstiden dermed typisk vil blive forkortet.

Du kan sende varene retur ved brug af vedlagte retur seddel. Denne finder du inde på sagen i form af en PDF-fil som du kan skrive ud. Dette gør at den hurtigt og med trackingnummer kommer frem til vores lager. Bemærk at fragten (59 kr) vil blive fratrukket ved tilbagebetaling, da returfragt skal dækkes af kunde selv ved fortrydelsesager. *

Bemærk, at vi kun udleverer retursedlen digitalt. 

Medlemmer får fri retur, ikke-medlemmer betaler 59 kr for returfragt.

Ingen fortrydelsesret


Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Benyt returseddel som vi har gjort tilgængelig i din kundehenvendelse. Dersom du vælger at returnere varer uden vores returseddel, skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

NB! Gratis varer eller rabatterte varer skal også sendes i retur hvis du ikke længer opfylder kriterierne. Eventuelt vil du bli belastet for differancen.

Har du benyttet dig af en rabattkode vil denne trækkes fra ved tilbagebetaling hvis kriterierne ikke længre er opfyldt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, reduseres tilbagebetalingen.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Cocopanda.dk

C/O Bring Danmark
Kongens Kvarter 14
7000 Fredericia 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Din fortrydelsesret har ingen betydning for din lovbestemte reklamationsret, der er gældende, hvis der skulle opstå fejl eller mangler på et produkt.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det påløber et gebyr ved behandling af klagen.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr.



Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Cocopanda.dk A/S, C/O Bring Danmark Kongens Kvarter 14, 7000 Fredericia

Telefonnr. 38 416 416   E-mail-adresse [email protected]   Ordrenr. 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser

  

Bestilt den:      Modtaget den:  

Forbrugerens navn:  

Forbrugerens adresse:  

Telefonnr.     E-mail-adresse  

Forbrugerens underskrift:      Dato:  
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

PriceRunner Købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Ekstra tryghed med PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.

Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner 

Pricerunner Købsgaranti logo


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.06.2019